vrijdag 3 februari 2012

Geurwerk

Mijn passie is aromatherapie. Ik ben er al jaren mee bezig, het ene jaar wat fanatieker dan het andere (regelmatig afgeleid door dagelijkse beslommeringen). Ooit kreeg ik van een goede vriendin een boek over aromatherapie, onder het motto "dit vind ik nu echt iets voor jou". Ze had gelijk. Ik "hèb" iets met geuren, mijn hele leven al. En al jaren speel ik met het idee, er nu écht iets mee te gaan doen. Geïnspireerd, gemotiveerd en soms zelfs opgejaagd door kennissen en vrienden, weet ik ook al jaren heel zeker dat ik van mijn passie mijn werk wil maken. Immers, dan bereik je pas het échte geluk in je leven. Ja. Maar er is ook nog zoiets als het dagelijks leven, "gewoon" werk, rekeningen, verplichtingen, noem maar op. Het leven vraagt veel van een mens. En dus raken soms zaken, waar je werkelijk om geeft, die je leven pas echt kunnen verrijken, naar de achtergrond.

Maar nu is de tijd rijp. Dit jaar richt ik me weer op het ondernemerschap en al werk ik veel en is er nog steeds veel afleiding, ik ben ook weer de baas over mijn eigen agenda. Aangespoord door een goede vriendin, wordt dit jaar een lang gekoesterde wens vervuld en ga ik serieus met aromatherapie aan de slag.

Ik heb nog één probleem. Ik vind de term "aromatherapie" een vreselijke term, die me veel te klinisch in de oren klinkt (niets ten nadele van "officiële" aromatherapeuten trouwens). Het past ook helemaal niet bij mij en wat ik met zo veel plezier doe: werken met geuren. Vandaar: "geurwerk".

Houd dit blog goed in de gaten, want dit is de plek waar ik jullie deelgenoot zal maken van mijn passie - en alles wat daarmee samenhangt.


Geurwerk is geboren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten